Drie Vrienden, een huis (en een Klusjesman)

Anita de Groot 22 januari 2016
Astrids nieuwe boek is geen chicklit maar wel een prachtig geschreven FeelGoodboek. Astrid schrijft in haar nieuwe boek over Noor die verhuist van Itteren(Limburg) naar Amsterdam waar Noor voor het Van Goghmuseum gaat werken. Een droom die uitkomt voor Noor, maar Noor"s vriend Ewald met wie ze 18 jaar al wat heeft baalt enorm net zoals Noor haar ouders toch gaat Noor haar droom achterna en verhuist naar Amsterdam waar zij met haar studievriend Joost en haar zusje Kiki een huis huurt aan de Herengracht. Het huis moet opgeknapt worden(vandaar de klusjesman) en alledrie werken ze in de Kunst waar ze thuis dan ook niet over mogen praten.

Wat we van Astrid gewend zijn is dat zij haar lezeressen meteen in het verhaal krijgt dat is niet veranderd dat doet ze nog steeds, ze gaat nu zelfs een stapje verder en neemt ons mee in het leven van Amsterdam maar ook de museums en Kunstwereld weet ze boeiend te brengen. Dit boek is zeer geslaagd en weet tot het eind te boeien en de romantiek komt er wel in voor maar is onbelangrijk aan het verhaal maar geeft toch net dat FeelGood!

Meer recensies van Anita de Groot