Superverhaal voor iedereen die van Engeland en watersport houd

Anita de Groot 05 juni 2016
Sam is 15 en verhuist met zijn zusje Teg en zijn moeder naar Cornwall, hij heeft bijna zijn hele leven in Londen gewoont. Sams vader is overleden dat hij 4 was en nog steeds heeft zijn moeder daar heel veel problemen mee. Sams zijn oma is ziek en omdat Sam haar kleinzoon is en hij haar huis erft heeft zijn moeder besloten om terug te gaan naar Cornwall. Sam komt naast Jade te wonen die ook 15 is. Jade woont daar met haar vader en haar hond Tess. Jade is een fanatiek surfer. Sam word verliefd op Jade en trekt heel veel op met Jade en haar vriendengroep. Zijn moeder is daar niet blij mee want Sam gaat tegen haar zin leren surfen maar ook verteld Sam niet meer alles thuis. De opbouw van het verhaal en de spanningsboog zit zeer goed in elkaar net zoals de prachtige cover van het boek. Toen ik puber/tiener was heb ik wat zomers in Dirkshorn doorgebracht op het water maar hier in dit boek leert Sam surfen op zee, door het jeugdsentiment wilde ik dit boek lezen en dat heb ik met zeer veel plezier gedaan. Het boek is realistisch, van deze tijd en ontzettend spannend maar ook verdrietig.

Meer recensies van Anita de Groot