Getransformeerd in een sekte

Anita Franschman 15 juni 2020 Auteur
Wat een ongelooflijk indrukwekkend verhaal. In een dag uitgelezen. Hannelore komt op jonge leeftijd met haar ouders en zusje terecht in de sekte De Gemeente Gods, van Sipke Vrieswijk. Ongelooflijk hoe een leider zo kan manipuleren dat mensen tot de meest afschuwelijke dingen in staat zijn en daarbij de overtuiging hebben dat God het wil en goedkeurt. Walgelijk gewoon en beangstigend dat ook mensen in mijn omgeving zoiets kan overkomen. Het onvoorstelbare gebeurt: als Hannelore is bevrijd, weet ze zich met hulp van liefdevolle mensen in haar omgeving langzaam los te weken van haar nepidentiteit en leert ze zelf keuzes te maken. In plaats van God vaarwel te zeggen, leert ze de waarheid over Hem kennen. Wat een hoopvol verhaal wordt het daardoor uiteindelijk! Een applaus voor de auteur Frank Krake, voor de integere, maar toch niets verhullende manier waarop hij alles beschrijft, voor zijn uitgebreide research en voor zijn talent om er een meeslepend verhaal van te maken, dat je zelfs niet loslaat als je het uit hebt.

Meer recensies van Anita Franschman