Spannend en vol hartverscheurende keuzes!

annannette 03 november 2019
Één van de absolute hoogtepunten van de Boekenbeurs, was natuurlijk de hereniging met Bjorn van den Eynde voor een korte babbel en weer twee krabbels. Vorig jaar liet ik me overhalen om alle acht de delen van zijn serie mee te nemen en gelukkig heb ik daar nooit spijt van gekregen. En dus kon ik niet wachten om zijn nieuwste boek te kopen EN op de terugweg naar huis te lezen.

En dit boek was zeker weer het wachten waard. Vanaf de allereerste bladzijde zat ik er alweer helemaal in, zeker omdat van den Eynde de sfeer van de nieuwe zaak ongelooflijk goed neerzet. Ik voelde meteen de spanning en heb met open mond zitten lezen hoe de ene hartverscheurende keuze na de andere gemaakt moet worden. (Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe de google geschiedenis van van den Eynde eruit ziet en wat de FBI daar van vindt, maar dat terzijde ;-))

Naast dat de zaak spannend en interessant is, is de spanning ook te snijden als het gaat om de overkoepelende verhaallijn. Al heel snel wordt duidelijk wat er voor Erica, en haar teamgenoten, daadwerkelijk op het spel staat, waardoor ook buiten de zaak om de spanning er constant goed in bleef zitten.

Net als de emotionele spanning. Vooral Erica brengt in dit boek haar eigen twijfels, zorgen en bagage mee, waar de rest van het team ergens ook wel onder lijdt. Het zorgt er wel voor dat ik me als lezer aan deze personages gehecht heb. Het zijn geen robots, het zijn echt mensen die ondanks hun eigen sores en problemen tot het uiterste, en er ver over, gaan om andere mensen te helpen die in levensgevaar verkeren.

Maar, beste meneer van den Eynde, was die cliff hanger nu echt nodig? En, is het al zomer?

Meer recensies van annannette