De serie #likeme heeft een hele grote gunfactor. Alle acteurs zijn jong en zitten vol passie en energie. En er is altijd wel een karakter, een verhaal waarin we onszelf herkennen zoals we waren (of nog zijn) op de middelbare school. Daarnaast zit het verhaal vol bekende, en minder bekende, Nederlandstalige nummers die op een frisse nieuwe manier worden gebracht.

Het eerste boek van de serie voegde echt heel veel toe en ook het tweede boek vertelt een stuk verhaal dat in de serie maar heel even, in een bijna throw away line, aan bod is gekomen. En persoonlijk was voor mij dit plot, net als het karakter Kyona, ook nog eens veel herkenbaarder dan het verhaal van Caro. Kyona wordt gepest, op een vaak subtiele en ogenschijnlijk onschuldige wijze, maar wel op een manier die heel destructief kan zijn als je jong bent. Daarnaast voelt ze de constante druk thuis om goede resultaten te boeken en nog beter te doen dan de (bijna) beste van de klas.

Dit inkijkje in het leven van Kyona, geeft heel veel achtergrond en inhoud aan een karakter dat in de serie weliswaar de beste vriendin van speelt, maar als persoonlijkheid minder aan bod komt. Het is daardoor leuk, verfrissend en echt nieuw. Door dit boek heb ik ook wel het gevoel alsof ik Kyona veel beter heb leren kennen. Ik hoop daarnaast ook dat Kyona langzaamaan zichzelf beter gaat leren kennen.

Net als het eerste deel is dit boek uiteraard ook weer vlot geschreven en heel ruim opgemaakt. Voor oudere fans is het een boek om heel snel doorheen te vliegen. Voor jongere fans is het ook goed te doen om het zelf te lezen. Maar, mocht je het als ouder voor willen lezen is dat ook zeker aan te raden en zitten er heel veel momenten in om een gesprek aan te gaan met je kinderen.

En nu heb ik ongelooflijk veel zin in het nieuwe seizoen!

Reacties op: Mooie aanvulling op de serie

Kyona - Like Me -
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 16,99