Wil je wel weten wat de werkelijkheid is?

Anneke Visser 04 oktober 2019
Bij het zien van de schitterende cover van Een blik achter de werkelijkheid van Henk Coelman wil je weten wat de man achter het gordijn ziet of het iets moois is of dat je het toch liever maar niet weet. De titel maakt nieuwsgierig, je wilt er meer over weten.
In Woord vooraf vertelt de auteur waar het boek over gaat, wat je kan verwachten en geeft alvast een waarschuwing dat er lezers zullen zijn die sommige stukjes niet helemaal kunnen waarderen waarvoor hij alvast zijn excuses aanbiedt. De hoofdstukken hebben passende titels, je krijgt meteen een idee waar de hoofdstukken over zullen gaan.
In Een blik achter de werkelijkheid van Henk Coelman zet de auteur de lezer aan het denken over de werkelijkheid, of het wel allemaal echt is wat we zien en meemaken, de diverse geloven en ons denken. De auteur laat zien hoe gemakkelijk mensen hun eigen waarheden kunnen interpreteren, hoe gemakkelijk ze te bedriegen zijn door de onwaarheden in de media, hoe het komt dat onze zintuigen ons soms misleiden, waarom alles aan twijfel onderhevig is, hoe moeilijk het is om oude vertrouwde overtuigingen los te laten en waarom mensen vaak de echte waarheid niet willen zien.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2019/10/een-blik-achter-de-werkelijkheid-henk.html .

Meer recensies van Anneke Visser