Het politieke leven van Rudolf de Korte

Anneke Visser 03 september 2019
Bij het zien van de schitterende cover van Vrijheid in gemeenschap van Rudolf de Korte zullen diegenen die Rudolf kennen meteen weten over wie het boek gaat. Bij de veertig plussers zal er een gevoel van herkenning opkomen omdat ze hem in het verleden ergens hebben gezien, maar niet precies weten waar. Pas als ze de foto's van de campagnes in het boek zien zullen ze roepen van 'oh ja, hem heb ik in mijn jeugd wel eens in de kranten, op tv of op een poster achter een raam gezien'. Het lijkt in ieder geval net of de auteur zijn verhaal aan jou vertelt en je hoopt stiekem dat er naast zijn stoel toch op zijn minst een kopje koffie staat zodat hij af en toe even zijn dorst kan lessen. De titel maakt nieuwsgierig, je wilt weten wat ermee bedoeld wordt.
In de introductie vertelt Rudolf de Korte waarom hij dit boek heeft geschreven en wie hij vooral heel dankbaar is dat hij heeft kunnen doen wat hij deed en nog steeds doet.
In Vrijheid in gemeenschap vertelt Rudolf de Korte over zijn werkzame leven, wat hij allemaal heeft gedaan en hoe hij in de politiek is terecht gekomen, wat hij daarvoor allemaal heeft moeten doen, wat hij in de politiek deed, hoe hij was en waar hij voor stond indertijd, wat hij na het politieke leven deed en hoe hij erop terug kijkt.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2019/09/vrijheid-in-gemeenschap-rudolf-de-korte.html .

Meer recensies van Anneke Visser