Hoe het leven ook verder gaat als je in coma ligt

Anneke Visser 05 juli 2019
Bij het zien van de schitterende cover van Zonder mij van Dani Atkins krijg je een goed gevoel. Het ziet er heel gemoedelijk uit. Desondanks dat wil je toch weten waar de titel op slaat. Gaat het over de vader en man van iemand of over iemand anders?
Zonder mij van Dani Atkins begint gemoedelijk. Een jonge vrouw die zich verheugt om over een paar dagen te trouwen met de liefde van haar leven en op nog veel meer verborgen geluk. Het lijkt een beetje een zoetsappig verhaal te worden met een paar spannende momenten, maar dan slaat het noodlot toe en is het verhaal niet meer zo zoetsappig. Een ongeluk zorgt ervoor dat diverse levens op hun kop worden gezet en dat er mensen dichter naar elkaar toe groeien. De hoofdpersoon wordt na zes jaar wakker uit een coma, die heel goed is omschreven. Voor de hoofdpersoon lijkt het of ze maar even heeft geslapen, maar dan komt ze langzaaaan achter de keiharde waarheid. Die zes weken blijken geen zes weken te zijn, maar zes jaar. En in al die jaren blijkt dat het leven gewoon door is gegaan. Hoe ga je daarmee om? Hoe ga je weer functioneren in de maatschappij?

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2019/07/zonder-mij-dani-atkins.html .

Meer recensies van Anneke Visser