Charles Den Tex “Verloren vrouw”
Uitgever: HarperCollins
Paperback Nederlands eerste druk
oktober 2019 – 384 pagina's
ISBN 9789402704174

---- Luc zette de auto stil langs de weg en keek opnieuw. Er lag iemand.
Hij stapte uit net buiten het bereik van het kunstlicht zag hij haar voorover op de grond liggen, één been iets opgetrokken, haar armen over haar hoofd alsof ze iets wilde afweren.
Ze bewoog niet ----

Wanneer Luc Beaumann midden in de nacht langs een donkere hoek rijdt, ziet hij een in een flits een voet.
Als hij stopt, blijkt de voet bij een vrouw te horen die totaal van de wereld is. Ze lag in een niets verhullend setje in haar eigen braaksel .
Luc besluit haar mee naar huis te nemen omdat hij haar moeilijk kon laten liggen.
Als de vrouw na een tijdje uit haar roes komt, zegt ze Djenna te heten.
Verder weet ze niets meer.
Luc besluit Djenna te helpen om er achter te komen wat er met haar is gebeurd en wie ze precies is.

Er zijn drie verhaallijnen.
Het eerste verhaal gaat over Luc Beaumann en zijn partner Fabian van Doorwinth. Het zijn twee oplichters die met een wisseltruc veel geld verdienen. Djenna heeft al snel in de gaten dat de twee mannen zaken doen die het daglicht niet kunnen verdragen.

De tweede verhaallijn speelt zich af in een verhoorkamer.
De heer Huib Bilderman zit op het politiebureau waar hij wordt ondervraagd door 2 rechercheurs: D. Walten en S. Jonse.
Bilderman is de voorzitter van de raad van bestuur van de Compile Group en hij wordt verdacht van moord. Huib houdt zijn mond stijf dicht.
Je leest wat hij denkt en zo kom je er achter wat zijn connectie is met Djenna.

De derde verhaallijn gaat over de straatschoffies Sem en Rafik.
Een Nederlandse - en een Marokkaanse jongen close als Bro's en alles wat los en vast zit stelen ze. Zo verdienen zij hun geld.
De laatste opdracht was om een mobiel te stelen met bijbehorende pincode voor Berry Fak, eigenaar van sportcafé Halfweg, waar regelmatig louche zaakjes plaats vinden.
Als het tweetal de “bestelde” mobiel komt afleveren weigert Berry hun het beloofde bedrag te betalen. Sem neemt een besluit die nooit meer teruggedraaid kan worden.
Ze moeten daarna even onderduiken in pension Landzicht.

Mijn mening: het is een verhaal met een science fiction tintje.
Ik vond het een hak op de tak verhaal.
Zo dacht ik een spannende ontknoping te verwachten en die bleef uit.
Iets met een envelop.
Er werd van hot naar her gereisd en ik vond het erg onduidelijk.
Te veel losse eindjes en te veel namen.
Ik heb voorheen enkele boeken gelezen van Charles den Tex en die vond ik geweldig.

Rotterdam, 19 november 2019
Annemarie van de Kuilen
Met dank aan #Boekenfans

Reacties op: Een verhaal met een science fiction tintje.

Verloren vrouw - Charles den Tex