Annemie Jans 28 maart 2012
Het is een boek dat je direct meeneemt in het verhaal van een schijnbaar alledaagse familie waar verhoudingen, gevoelens, verwachtingen en gebeurtenissen herkenbaar zijn maar ook anders. Humor, liefde en haat, jaloezie, alles vind je terug in dit boek. Halverwege komt inspecteur Barbarotti. Een man van vlees en bloed, je leert ook hem goed kennen, aangenaam, aantrekkelijk bij de vrouwen, rustig en nieuwsgierig. Met hetzelfde verlangen als de familie uit het eerste deel: laat me los komen van de familiaire verplichtingen. Het is prachtig geschreven, herkenbaar en ook bijzonder. Spannend, je wilt weten hoe het verder gaat. Het zet je aan het denken. Een fantastisch boek.