Tom en Amber, het gezicht van het succesvolle coachingsbedrijf de MindsetAcademy, hebben na een heel traject eindelijk hun geliefde dochter Emma, ze hoeven haar alleen nog maar op te halen bij draagmoeder Kirsten in het ziekenhuis.

Als Kirsten en Emma verdwenen blijken begint de nachtmerrie voor Amber en Tom, rechterhand Joël probeert hen hierin te steunen net als Ambers zus Tara die freelancejournalist is, maar zijn hun beider drijfveren wel oprecht? De politie kan in ieder geval weinig doen, ook al is Kirsten slechtst draagmoeder, ze is juridisch gezien de ouder van Emma ondanks dat Tom en Amber het bouwmateriaal hebben geleverd. Zullen de kersverse ouders hun dochter terugvinden?

Meisje van me brengt diverse onderwerpen aan bod die in de media van tijd tot tijd flink onder vuur kunnen liggen: Draagmoederschap, in hoeverre is dit op welke wijze geoorloofd en hetzelfde onderwerp maakt meteen de brug naar het volgende gevoelige punt in het boek: Mensenhandel, hoe kan het dat dit in deze tijd nog mogelijk is. Genoeg stof tot lezen dus.

In 2015 maakte ik kennis met de schrijfstijl van Ilse Ruijters met “De onderkant van sneeuw” en was meteen verkocht, vooral de manier waarop Ilse de psychische spanning wist over te brengen maakte haar in een klap een van mijn favoriete thrillerauteurs. Haar volgende boek “Later als ik dood ben”, gaf ook mooi de worstelingen van de geest weer gegoten in een maatschappelijk aanspreekbaar verhaal. Hoewel bij Meisje van me alle elementen aanwezig waren om weer zo een dijk van (geestelijke) spanning over te brengen aan de lezer is dit helaas niet gelukt, misschien waren mijn persoonlijke verwachtingen daarvoor te hoog, het was een heerlijke thriller, die leest als een trein, misschien zelfs iets te kort, want ik wou meer; er had nog veel verteld kunnen worden gezien de onderwerpen die erin zaten maar de psychische spanning van de eerdere thrillers ontbrak.

Reacties op: Van wie is meisje eigenlijk?

Meisje van me - Ilse Ruijters
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99