De Verliefde Tetterterrorist

Angel is 12 jaar, en woont met haar moeder, die ‘s nachts als danseres in een bar werkt, in een flat in een armoedige wijk. Regelmatig gaat ze naar haar opa toe. Haar opa is vergeetachtig geworden, en zij probeert hem een beetje te verzorgen.
Angel ontmoet Kayleigh in groep 8. Eigenlijk mag niemand naast haar zitten, want ze is te druk. Haar juf zegt dat ze andere kinderen afleidt door haar geklets en haar verhalen. Haar aartsvijanden, Jordy, Michael en Dennis, noemen haar een tetterterrorist. Af en toe heeft Angel een woede uitbarsting, dan lijkt het of er een vuurwerkbom in haar hoofd ontploft. Ze weet dan niet wat ze doet, maar ze vernielt alles wat in haar slaapkamer staat. Ze gebruikt Ritalin, maar is er stiekem mee gestopt. Angel en Kayleigh worden vriendinnen. In de jaren daarna, als Angel 13 en 15 jaar is, komen ze elkaar een paar keer tegen. Hun vriendschap wordt groter en verandert in liefde.
Door de ogen van Angel heeft Derk Visser met dit boek vriendschap en liefde tussen twee jonge meiden laten bloeien. Hij laat ook zien dat haar relatie met haar moeder explosief kan zijn, maar ook dat Angel haar moeder alles kan vertellen. Haar moeder veroordeelt haar niet, maar luistert naar Angel, en steunt haar ook. Angel is verliefd, en Derk Visser vertelt hier heel mooi en integer over, ook als Angel en Kayleigh samen zijn, en hoe ze beiden verward zijn dat ze verliefd op elkaar zijn geworden.
Dit boek is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 12 jaar. Als ouder(s)/volwassene kunnen we ook veel leren van dit boek. Een kijkje door de ogen van Angel kan heel verhelderend zijn.

Reacties op: De Verliefde Tetterterrorist

Drama Queen - Derk Visser
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,99 Bestel het e-book € 8,99