Een graphic novel over zorgen en twijfels tijdens het opgroeien in combinatie met een sprankel hoop.

Annemieke de Jong 05 november 2019
Dankzij Net Galley ontving ik een ARC, in ruil voor een recensie.

Yao Xiao schreef een graphic novel over een meisje van Aziatische afkomst, wonend in New York.
Ook al is dat niet een ervaring passend bij de gemiddelde jongere (jongen of meisje), het is een graphic novel die aantrekkelijk zal zijn voor veel jonge mensen.

Het is een verhaal over biseksueel zijn, anders zijn, omgaan met verwachten van anderen en de verwachtingen die je hebt van jezelf. Het geeft ons een kijkje in de gedachten van jonge mensen, hun hersenspinsels en de zorgen waar ze mee worstelen. Daarnaast is het een verhaal over hoop en een uitweg vinden uit de negatieve gedachten die je kan hebben.

Dit zorgt ervoor dat het een boek is dat gelezen zou moeten worden door jongeren over de hele wereld, die de bevestiging nodig hebben dat ze niet de enige zijn met twijfels, zorgen en onzekerheden. Dat ze niet de enige zijn die soms moeten strijden met zichzelf.

Meer recensies van Annemieke de Jong