Kleurrijk stevig prentenboek om samen van te genieten

Annemieke de Jong 27 februari 2020
Het duo Naomi Kefford & Lynne Moore heeft verschillende kinderboeken op hun naam staan. Voor hun laatste boek zijn ze de samenwerking aan gegaan met illustrator Benji Davies. Een illustrator die onder andere bekend is van het prentenboek De Kleine Walvis. Samen bieden ze een bijzonder dierlijk avontuur aan jonge lezers!

Een prentenboek vrolijk, op rijm beschreven, met korte zinnen en een bepaalde mate van herhaling in het rijmen - waardoor het boek uitermate geschikt is voor peuters.

"Er is zoveel te doen voor mama en mij. Met z'n tweeën op pad, we zijn allebei blij..."

En tijdens hun wandeling gebeuren er bijzondere dingen... telkens weer hoort het jongetje iets achter zich aan komen. Een beer, een tijger, een olifant en een giraffe. Zo wandelen ze door tot ze op hun bestemming zijn... die bestemming is niemand minder dan papa met zijn trein, want...

"Er is zoveel te doen voor mama en mij. Maar alles is leuker met papa erbij!"

En papa heeft een hele grote verrassing... ook zo nieuwsgierig wat die verrassing is?

De illustraties zijn kleurrijk, vrolijk en realistisch. Ze hebben een grote aantrekkingskracht tot (kleine) kinderen. Dankzij de stevige pagina's kunnen ook kleinere boekenliefhebbers al goed van dit boek genieten. Ze kunnen je helpen de flapjes te openen en de pagina's om te slaan.

Zo biedt dit boek gegarandeerd een vrolijk leesavontuur samen met je kleintjes!

Meer recensies van Annemieke de Jong