Geniale thriller!

Annette Bons 06 oktober 2019
De schrijfster van Zigeurnerbruid is Carmen Mola. Een schrijfster die mij onbekend was. Zigeurnerbruid is volgens mij haar eerste in het Nederlands vertaalde boek.
‘Een van de slimste thrillers die ik ooit heb gelezen’ en ‘Wanneer je beseft dat je op de laatste pagina bent, wil je niets liever dan méér, Veel meer.’ Zomaar twee citaten van lezers op de achterflap van het boek en ik kan me er helemaal in vinden.
Soms heb je boeken die je vanaf de eerste pagina boeien en niet loslaten. Zigeunerbruid is zo’n boek.
Het verhaal zit niet alleen geniaal in elkaar, ook de personages leefden echt bij mij als lezer. Dan doel ik niet alleen op Elena Blanco, de inspecteur, met een heel eigen stijl van leven en werken. Er is Angel Zàrete, de jonge agent die verder wil in zijn werk bij de politie, maar ook de moeder van de meisjes die mijn sympathie heeft gewonnen.
Elena en haar mensen gaan op onderzoek uit, maar hebben weinig aanknopingspunten. De dader van de eerste moord zit immers in de gevangenis.Net als je als lezer een vermoeden begint te krijgen wie wel eens de dader zou kunnen zijn, dan is er weer een twist in het verhaal.
Daarbij speelt het verhaal zich af in Madrid en als je een liefhebber van Spanje bent, gaat deze stad ook een beetje voor je leven.
Het enige was ik kan zeggen is dat ik het een geweldig boek vind!! Mijn hoop is er dan ook op gevestigd dan Xander Uitgevers meer van deze schrijfster gaat uitgeven. Ik ben al fan!

Meer recensies van Annette Bons