Heerlijke zomerse thriller!

Annette Bons 14 augustus 2019
Eerder las ik van Marijke Verhoeven de boeken over Nina op het eiland Kenning: De beproeving, De laatste adem en Het geschenk.
Naar Onder mijn huid was ik erg nieuwsgierig nadat ik de flaptekst had gelezen. Als ik het goed heb begrepen is het boek al eerder -in 2013- uitgegeven.
Alleenstaande moeder Julia Kroonenberg verliest zichzelf in een onstuimige affaire met de charmante Mike Farrell, tot ze ontdekt dat hij zich bezighoudt met duistere zaken. Wanneer Mike op mysterieuze wijze verdwijnt, gaat Julia samen met Mike’s broer Connor naar hem op zoek. Een zoektocht waarbij ze haar eigen leven in gevaar brengt.
De stijl van Marijke Verhoeven wordt omschreven als een combinatie van spanning, romantiek en humor. In Onder mijn huid komt deze stijl goed tot uiting. Een heerlijk verhaal, waarin je meeleeft met Julia, die weer verliefd wordt na een moeilijke periode. Alles aan Mike lijkt te kloppen, maar toch ook weer niet. Dan komt ook nog de broer van Mike op de proppen. Het is een heerlijk verhaal, waar de liefde lijkt te broeien.
Daarbij vind ik het leuk dat het boek zich in het noorden van Nederland afspeelt. Als je –net als ik in het noorden woont – spreekt het verhaal nog iets meer tot je verbeelding, omdat je het gebied kent.
Een aanrader vind ik het! Weer anders dan de eerdere boeken die ik las van Marijke Verhoeven, maar ze schrijft fijn en het leest heerlijk.
In januari 2020 verschijnt Onderschat en in het najaar van 2020 Onder invloed. Wat mij betreft twee boeken om naar uit te zien!

Meer recensies van Annette Bons