Een echte klapper van een thriller, boordevol spanning intriges en een vermiste baby!

Annette Overvoorde 24 oktober 2019
Tom en Amber zijn een succesvol koppel. Hij is eigenaar van de Mindset Academy. Zijn vrouw Amber is een van zijn coaches. Het leven gaat hen goed af. Ze leven in weelde. Met nog 1 wens zou hun leven helemaal compleet zijn: en dat is een kleine baby. Helaas kan Amber zelf geen kinderen krijgen. Kirsten is bereid om hun baby te voldragen. Maar dan gebeurt er een drama.

De elementen

De cover is zwart met een grote witte ooievaar. Het valt direct op. Het zwart staat voor dreiging, het witte mogelijk voor het kleine geluk.En dat beetje geluk dat hebben Amber en Tom zeker nodig. Kirsten wil graag draagmoeder zijn. het is allemaal erg spannend, zo rond de tijd van de bevalling. In de 3e persoon lezen we over Amber, die haar kinderkamertje al helemaal klaar heeft. het wachten is op de baby.

Ilse Ruyters heeft dit keer opnieuw een pakkend thema meegenomen in haar boek. Meisje van me gaat over draagmoederschap. De adoptieouders wachten met spanning. De schrik is groot als zowel de draagmoeder als de baby verdwenen blijken te zijn.

In dit drama ligt de focus niet zozeer op het politie-onderzoek, maar meer op de aanstaande moeder, die Amber heet en radeloos is. Naast het draagmoederschap blijkt er nog veel meer aan de hand te zijn. Het is 1 groot spinnenweb vol intriges en vermissingen. Ieder personage heeft zijn eigenaardigheden. Dit geeft veel personen in het boek, maar ook veel thema's, naast het hoofdonderwerp. Je zou soms kunnen zeggen: iets te veel.

Het eerste deel van het boek leest heel prettig. Door de spannende proloog zit je al gelijk rechtop in je stoel. Na bladzijde 100 zakt de spanning wat af, dit komt door de zij-takkingen / sub-verhaallijnen. Richting einde komt de spanning er weer echt in en wil je alleen maar doorlezen. Het epiloog leest weer heel anders.

Conclusie

Meisje van me, is een spannende thriller. Het verloopt mogelijk anders, dan je zou verwachtten. Met veel personages en ieder zijn bijzonderheden. Soms iets te veel van het goede. De echte speurtocht naar de draagmoeder gaat iets wat verloren, meer intriges komen aan het licht en plots komt daar dan het antwoord.

De personages worden goed beschreven, de zus van Amber heeft in het begin een vluchtige rol en zien we dan later even terug. Ze mag wat vaker aanwezig zijn in het verhaal om dingen beter te begrijpen.

Hartelijke groeten, Annette Overvoorde

Meer recensies van Annette Overvoorde