Heerlijk boek, vol spannende intriges en romantische scenes.

Annette Overvoorde 12 oktober 2019
In 2015 won Marijke een schrijfwedstrijd met de erotische thriller 'Zomerhitte'. Hierna schreef ze drie delen in de Kenning-serie, boeken die zich afspelen op het fictieve Deense eiland Kenning. In haar boeken vind je zowel fantasy als romantiek.

De elementen

Onder mijn huid is een heruitgave en heeft nu een zeer opvallende cover. Hierna volgen er in 2020 nog twee heruitgaven: Onderschat en Onder invloed. Geen trilogie, maar de covers zijn wel op elkaar afgestemd. En dat ziet er mooi uit.

Het verhaal begint als de TT van start gaat. Het is een drukke tijd voor Julia. In de vertelperspectief van de 1e persoon, vertelt ze over haar drukke leven en de liefde voor Mike. Als ze hem ziet, staat ze in vuur en vlam. Voor Mike is de liefde meer complex. Hij is een getrouwd man, maar belooft Julia dat alles binnenkort anders zal worden. En alles verloopt ook anders, zeker het verhaal, want niet lang daarna verdwijnt Mike. In het 2e deel van het boek wordt Julia geholpen door Connor, in haar zoektocht naar Mike. In deel 3 zien we een andere Julia. De impact van deel 2 is erg groot en of dat een goede ontwikkeling is, is nog maar de vraag.

Marijke Verhoeven strooit enkele serieuze thema's over het verhaal: obsessieve liefde, liefdesverdriet en bedrog. Haar voorliefde voor Denemarken wordt ook niet vergeten.

Conclusie

Onder mijn huid is een spannende thriller, over obsessieve liefde, te snel van vertrouwen zijn en elkaar flink om de tuin leiden. Daardoor ligt het gevaar al snel in een klein hoekje.

Marijke Verhoeven schreef hiermee een heerlijk boek, vol spannende intriges en romantische scenes.

Waardering: 4 sterren.

Meer recensies van Annette Overvoorde