Voor de leesclub van Vrouwenthrillers.nl las ik Ongenadig. Waarvoor dank!

Anouk is 29 jaar en manager van de afdeling personeelszaken. Haar nieuwe collega Sven is ook op het gezellige personeelsfeest. Hij blijkt erg attent te zijn en ze hebben een leuke tijd wat ze graag nog eens over doen. Sven blijkt haar droomman te zijn en vervult al haar dromen. Al snel gaan ze samenwonen in het huis van Sven. Maar hoe goed kent Anouk haar Sven eigenlijk wel? En kent ze zijn bijzondere hobby ook?

De elementen zijn creepy, sinnister en ongenadig!

De cover is kleurrijk en best heel bijzonder. Een strop van touw hangt in het midden. Links van de strop waaiert het touw uit in een heleboel vliegende zwarte vogels. Is dit de voorbode van het ongeluk?
Ongenadig begint met hoofdkarakter Anouk, die de leuke Sven ontmoet op een gezellig feestje. Dit zou wel eens de man van haar dromen kunnen zijn. Sven blijkt ook erg gek van Anouk te zijn en binnen een korte tijd gaat het al over samenwonen. Anouk heeft nog twijfels bij deze snelle actie, maar haar tweelingzus Miranda geeft haar het laatste duwtje in de goede richting. Dan pakt ze haar spullen. Ze bemerkt dat Sven erg netjes is ook qua inrichting, dat is wennen voor de slordige nieuwe huisgenote.

De schrijfstijl is zeer prettig. In de ik-vorm lezen we over Anouk, en in de 3e persoon lezen we over Sven. In flashbacks lezen we meer over de jonge Sven. Dat geeft het drama meer diepgang. Wat meer spanning geeft is met name het moment in bad, waarbij er een vreselijk ongeluk gebeurt. De spanningsboog staat dan gespannen, want wat gebeurde daar nu toch? Het antwoord laat niet snel op zich wachten en voordat bij Anouk het lampje gaat branden komt ze terecht in de setting van een nare soort gruwelfilm. Hoe komt ze hier überhaupt in terecht? De vraag is eigenlijk: komt ze hier nog wel uit?

Halverwege gaat de spanning weer even liggen. Een rustmodus volgt. Voor de lezer ligt hier dan de vraag, hoe gaat het verder? Ook hier ligt het antwoord dichtbij, want dit creepy muisje krijgt nog een heel naar Hannibal-staartje. En dat is mooi gedaan!

Auteur Karin Hazendonk heeft zichzelf hiermee flink overtroffen, een buiging voor de maestro!

Hartelijke groeten, Annette Overvoorde,
Birdy’s Boeken

Genoten van dit boek!

Reacties op: Karin Hazendonk heeft zich overtroffen: Het is Ongenadig spannend!

Ongenadig - Karin Hazendonk