Beklemmend en meeslepend

Annette Overvoorde 11 februari 2017
Menno en Sacha zijn al 24 jaar getrouwd. Menno is een hardwerkende ondernemer en heeft een Transportbedrijf. Sacha is huisvrouw en kunstenares. Zoon Luuk zit op het VWO. Als zoon Luuk schulden krijgt door spelen van poker, roept hij de hulp van zijn vader is. De schuld is zo hoog opgelopen dat de 17-jarige Luuk, dit helaas niet zelf kan ophoesten en oplossen. Hij roep de hulp in van zijn vader, die een oude vriend inschakelt. Of dat nou zo slim is?

{“ Ik word er gek van, zei Sacha, Aldoor die duisternis, geen spoortje kleur. Het is zo..beklemmend. Alsof ik in een diepe put zit waar ik niet uit kan komen”}

Het verhaal is geschreven in de 3e persoon, en de hoofdpersonen zijn Menno en Sacha. Zij luisteren niet echt naar elkaar. Dat stoort een beetje in het begin, maar is kenmerkend voor hun relatie. Er zij ook zaken die zij verborgen houden. De vraag is waarom? > Je leest het allemaal in dit spannende boek!

{ “Ze probeert in te schatten hoelang het duurt voor ze bij de draaideur zijn. Nog tien stappen, nog negen, acht”}

De auteur Simone van der Vlugt, heeft hiermee een sterke meespelende thriller neergezet. In mooie vlotte zinnen, zoals we van haar gewend zijn, pakt het verhaal je vanaf het begin en kan je het boek moeilijk neerleggen. Wat het gezin allemaal meemaakt is best heftig en zou zomaar echt gebeurt kunnen zijn..en is daarom heel realistisch geschreven. Het is een verhaal over liefde en verdriet, over geheimen hebben voor elkaar en elkaar toch weer bijstaan, over pijn & wraak. Over machteloosheid en hulpeloosheid. En tenslotte over doorgaan met het leven, over duisternis en dan het licht weer gaan zien..in meerdere opzichten..

Een regelrechte mustread!

Meer recensies van Annette Overvoorde