Niets is wat het lijkt, tot je het van naderbij bekijkt.

Annick Morel 02 augustus 2019
Het hoofdpersonage is Lucia, een jonge vrouw die in een stad een onopvallend leven leidt, een leven zonder duidelijk doel. Naast haar vriendin Louise lijkt er niemand van belang in haar leven te bestaan.
Al snel komen we te weten dat ze op zesjarige leeftijd haar moeder kwijtgeraakte. De vrouw verdween op mysterieuze manier en werd nooit terug gevonden.
Op een dag krijgt Lucia het bericht dat haar vader overleden is en keert ze terug naar haar geboortedorp waar ze al meer dan tien jaar niet meer kwam.
Het verhaal is goed opgebouwd. Stukje bij beetje krijg je als lezer zicht op hoe Lucia geworden is wie ze nu is. Je krijgt een inkijk in haar kindertijd en jeugd, haar herinneringen aan haar gezin en school.
Maar ook Lucia komt steeds meer te weten over haar verleden. Je ziet haar groeien en evolueren naarmate de roman vordert.
Het verhaal is heel vlot geschreven en hield mijn aandacht vast tot en met de laatste zin.

Meer recensies van Annick Morel