leugens komen altijd uit :)

anouk-spooren 22 oktober 2019
dit boek vond ik echt fantastisch. Het was vaak heel spannend en mysterieus. het was zeker een indrukwekkend debut van Klehfoth en ik wil zeker meer van haar lezen.

in het boek gaat Charlie op zoek naar haar moeder ( als ze nog leeft). haar moeder is namelijk 10 jaar geleden opeens verdwenen zonder spoor na te laten. Samen met een oude vriend gaat ze op onderzoek terwijl ze ook nog verstrikt geraakt in problemen op haar dure kostschool. ze ontdekt meer over zichzelf en over haar familie. het boek is in drie perspectieven verdeelt. het hedendaagse Charlie, haar vader en haar moeder van toen ze tieners waren tot haar verdwijning

Charlie verandert enorm. ze wil erbij horen maar hoe meer ze ontdekt, hoe koppiger ze wordt en hoemeer ze gerechtigheid wil voor de gebeurtenissen van vroeger en de gebeurtenissen die nu gebeuren. ze voelde ook best herkenbaar aan. een familieband die close overkomt, maar toch niet is.

we komen niet zo heel veel meer te weten over de rest van de personages. uiteraard wel meer over de vader en moeder. hoe ze elkaar ontmoeten, wat ze van elkaar denken. hoe de relatie er aan toe ging tot de waarheid onthult wordt. Alistair, de vader, vond ik iets minder interessant. hij had heus wel toevoeging, maar hij leek me maar een arrogant persoon. De moeder daarentegen was zeker goed beschreven. Je voelde haar angst en hoe ze zich opgesloten voelt in de omgeving in stressmomentjes.

de andere personages die niet zoveel voorkomen maar toch toevoeging hebben: Greyson, de oude vriend van Charlie. hij is echt een schat. zo bezorgd ook. hij was na Charlie zelf een van mijn favorieten. de klasgenoten van Charlie en haar familie gaven het boek een heerlijke sfeer.

het enigste wat ik op dit boek kan aanmerken is de plottwist of het einde. het was best makkelijk te voorspellen wat er ging gebeuren. dat was wel jammer.

dus heb je in een ongelooflijk spannend boek met een heerlijke donkere sfeer met veel leugens en bedrog, dan raad ik het zeker aan!

Meer recensies van anouk-spooren