mooie coming of age

anouk-spooren 20 oktober 2019
Drama queen had ik heel anders verwacht. Ik dacht dat het meer over de relatie tussen kayleigh en Angel ging gaan. Maar uiteindelijk ging het meer over de moeder van Angel en haarzelf. Dat vond ik verrassend, maar wel een uitstekende keuze.

Het verhaal begint wanneer Angel 12 is en hoe verder je leest, hoe ouder ze wordt, en hoe meer de relatie met haar moeder verandert. Ik het begin was er vaak heel veel ruzie, maar ze accepteren elkaar meer en meer en dat vind ik heel mooi. Ze maken zich zorgen om elkaar And i love it.

Naast de relatie met de moeder is er ook nog de relatie tussen haar en kayleigh. Vanaf het begin merk je al dat het meer is dan vriendschap. Ze kunnen elkaar niet vergeten ook al verliezen ze elkaar uit het oog. Lesbians, i’m all here for it. Alles vind ik het zeer jammer dat hier niet genoeg op ingegaan is. Ze hebben zelden momenten met elkaar, ook al zijn deze wel heel heftig.

Ook hoe Angel met iedereen omgaat is interessant. Tegenover haar leeftijdsgenoten en leraars is ze vaak kortaf, maar voor haar opa en moeder is ze superbezorgd. Ook is ze keilief tegen een jongetje in het ziekenhuis, wat niemand anders blijkbaar kan. Dat ontroerde me wel. Zo zie je meerdere aspecten van haar leven. Al haar struggles, maar ook de mooie en zachte momenten.

De schrijfstijl was ook heel vlotjes. Ik vloog doorheen het boek. Ik raad het zeker aan, want het is een soort coming of age verhaal.

Meer recensies van anouk-spooren