een beetje cringy

anouk-spooren 20 november 2019
Dit is het spannende vervolg van Phobos, geschreven door Victor Dixen. Léonor heeft eindelijk haar grote liefde gekozen en ook hebben de pioniers besloten dat ze toch gaan landen op mars. Maar de dating show blijft doorgaan. The show must go on, zelfs met alle schokkende gebeurtenissen en geheimen die worden doorverteld.

Het verhaal was nog steeds heel leuk om te lezen en het blijft origineel. ook is het vlotjes te lezen en is er weer een cliffhanger. Dit doet Victor Dixen heel goed. Ook de perspectieven zijn heel aangenaam. Van serena, Andrew en de pioniers op mars. Er zijn nog steeds leuke tekeningen aanwezig en er zijn zelfs reclamespotjes. ook leren we meer over alle personages.

Mij n grootste probleem waren sommige personages. Mijn favoriete is Kelly, Elisabet, Leo en Marcus. Maar ik ergerde me kapot aan Alexei en Kirsten omdat de één heel bevelend deed en gemeen en de ander veel te naief. Het was zo erg dat ik het boek liefst zou dichtslaan. Ook de schrijfstijl van de dialogen was heel ongemakkelijk. Niemand praat zo als die mensen. Of het geflirt is ook best raar. Het voelt meteen aan alsof het voor twaalf jarigen is omdat het zo vreemd was.
Nu ik stoorde me niet superveel aan die schrijfstijl van dialogen, maar het kon wel beter.

in het algemeen vond ik het dus zeker wel een interessant boek en ik zal dan ook met plezier het derde lezen.

Meer recensies van anouk-spooren