Kan jij een geheim bewaren?

anouk-spooren 29 mei 2019
twee kunnen een geheim bewaren (als er één dood is) is geschreven door Karen M. Mcmanus. het is haar tweede boek. het eerste was één van ons liegt, die ik net iets beter vond, maar dit boek is zeker niet minder plezant. ik vond het verhaal fantastisch.

er zijn twee POV's. die van Ellery en van Malcolm. toch is Ellery net iets belangrijker. zij is net nieuw in het dorpje en wordt al meteen een beetje bedreigd door een mysterieuze moordenaar. ze is van nature zeer nieuwsgierig en houd van moordzaken. ze heeft hier ook al een beetje voorkennis over door onderzoek op internet dus zo krijgen we ook meer info over moord onderzoek. zij gaat dus zoeken wie de moordenaar is, want vroeger heeft hij/zij ook nog iemand vermoord. Ellery is een zeer leuk persoon om te lezen, al haar denkwijzes enzovoort.
Malcolm is het andere personage. hij is de broer van een verdachte, de broer werd vroeger aangehouden als moordenaar van het andere meisje die in het verleden vermoord werd. daarom werd malcolm ook even verdacht. samen met Ellery gaat hij op zoek naar de echte moordenaar.
er waren niet zo heel veel andere personages, dit is misschien logisch in een klein stadje, maar ik vind het wel jammer dat Ezra, de tweelingbroer van Ellery er niet veel in voor kwam. hij had nog wel potentie kunnen hebben voor betere inhoud van het verhaal.

Het verhaal was verbazend goed. ik zat niet op het puntje van mijn stoel, want soms ontbrak er spanning, maar dit werd op het einde helemaal goed gemaakt. ik kon samen met Ellery raden wie de dader was en toch was ik helemaal verrast. ik had het echt niet zien aankomen. dit was een echt pluspunt.

uiteindelijk was het dus echt een fantastisch boek. niet zo goed als haar vorige, maar wel het lezen waard. het was soms ook een beetje stereotypisch, maar het kleine subverhaal van liefde was wel een leuke toevoeging. ik raad het zeker aan!

Meer recensies van anouk-spooren