Een erg sterk debuut!

Anouk 10 augustus 2019
Het debuut van Arjan Alberts vond ik erg sterk en zeker heel spannend. Ik hoop op meer boeken van hem. Het boek speelt zich af in een tbs kliniek en ook voor een deel in Frankrijk. De spanning is constant te vinden in het boek dus je wilt blijven lezen. Verder is het boek makkelijk geschreven. Er lopen verschillende perspectieven door elkaar namelijk: Suus een medewerkster in de tbs kliniek, Reinier de advocaat van Natan Z en Hannah de vrouw van Reinier. Dit is fijn voor de afwisseling.

Het verhaal heeft eigenlijk 2 kanten van Reinier en Hannah en dat van Suus en Natan. De verhalen worden langzaam in elkaar gesmolten. Reinier wilt af van deze zaak want Natan maakt hem op één of andere manier toch bang. Hannah de vrouw van Reinier schrijft een nieuw boek over de jeugd van Natan zij kan echter geen inspiratie vinden en gaat alleen naar een afgelegen huis in Frankrijk. Waar zij bijzondere ontdekkingen doet…

Suus gaat werken op een nieuwe afdeling in het kliniek. Dit is de afdeling waar Natan Z zit. Natan is geïnteresseerd in Suus en dit is ook andersom. Als het afdelingshoofd dit merkt vraagt hij of Suus de persoonlijke sociotherapeute van Natan kan worden. Dit doet ze maar niet zonder risico. Is zij het perfecte volgende slachtoffer van hem?

Meer recensies van Anouk