Horen Zien Zwijgen is een razend spannende pageturner.

Ans Stier 16 april 2020
Het boek is spannend van begin tot eind. Een zeer origineel verhaal. Het verhaal beleef je door de ogen zowel de dader als de rechercheur Sam Porter. Het verhaal wordt afgewisseld met het heden en het verleden. Een dagboek wordt gebruikt om terug te blikken in het verleden. Dit is duidelijk herkenbaar door de titel boven de hoofdstukken maar ook door het wisselen van het lettertype. De auteur weet op deze wijze heel goed de spanning op te bouwen. Het zijn als het ware twee verhaallijnen die op het eind mooi bij elkaar komen.

De personages zijn goed uitgewerkt. Vooral de dader leer je erg goed kennen. Een interessant verhaal draagt dit personage met zich mee. Het team van Sam Porter is wat algemener weergegeven.

Het verhaal is origineel ook wat betreft hetgeen er gebeurd is en hoe het is omschreven. Hier en daar behoorlijk gruwelijk en angstaanjagend. De titel van het boek word in het verhaal ook duidelijk en is dus perfect gekozen.

Het verhaal leest makkelijk weg. Het is enorm spannend waardoor het boek moeilijk weg te leggen is. Je wilt graag verder lezen. Als het boek uiteindelijk uit is “smaakt het echt naar meer”. Gelukkig kan dat want dit is het eerste deel van het drieluik. Het tweede deel heet “Het Vijfde Meisje”, het derde deel heet “Vergeef me”. Horen Zien en Zwijgen is dus het eerste deel maar het is wel een afgerond verhaal. Je kunt dit deel als stand alone zien. Het heeft wel een open deur naar het vervolg. Dit klinkt wat tegenstrijdig maar als je het boek gelezen hebt is duidelijk wat ik bedoel. Het is wel te adviseren om eerst dit deel te lezen alvorens aan een van de volgende delen te beginnen.

Horen Zien Zwijgen is een razend spannende pageturner.

Meer recensies van Ans Stier