Liefdevol boek met handvaten voor de mantelzorger

AttieDotinga62 03 november 2019
Dit boek is inderdaad een hart onder de riem van de mantelzorger. Er worden goede handvaten aangereikt om zeker ook goed voor jezelf te blijven zorgen als je mantelzorger bent. De zorg voor jezelf moet ook er ook onderdeel van blijven, anders kun je ook geen zorg geven.

Met name wordt in dit boek het proces van de alzheimerpatiënt genoemd uit de eigen ervaring van de auteur. Dit getuigt van openheid en inzicht. Een liefdevolle benadering vanuit het perspectief van de patiënt is hierbij het beste. Ook duidelijk is de worstelingen die een familielid/ mantelzorger doorstaat in beide functies.

Heel sterk zijn ook de diverse interviews met mensen die proberen zo goed mogelijk in de beleving van de alzheimerpatiënt te stappen en daar het contact te zoeken via bijvoorbeeld de muziek. Kortom een bijzonder boek dat aangeeft dat je als mantelzorger uit liefde ook je moeilijke menselijke momenten mag omarmen. Niets menselijks is de mantelzorger vreemd.

Het is goed en vlot geschreven en in dat tempo heb ik het boek ook in een keer uitgelezen. Een aanrader voor mantelzorgers maar ook voor verzorgers van zeker de alzheimerpatiënt.

Meer recensies van AttieDotinga62