Geweldig boek!

Awesomebookloverblog 24 augustus 2019
Victoria, de jonge koningin is geschreven door historicus Helen Rappaport die onder andere gespecialiseerd is in het Victoriaanse tijdperk. In dit boek volg je Victoria vanaf haar jeugd tot haar eerste jaren als koningin en haar huwelijk met prins Albert. Er wordt onder andere ook aandacht besteed aan de politiek in die tijd en over het hofleven. Ook personen die een belangrijke rol in Victoria’s leven speelden worden in dit boek uitgelicht, zoals Lord Melbourne, haar hofdames en zelfs haar hondje Dash. Het boek geeft je dus een mooi kijkje in het leven van deze beroemde koningin. De fijne en heldere schrijfstijl van auteur Helen Rappaport zorgt er ook nog voor dat dit boek vlot leest.

Een van de redenen dat dit boek een perfect cadeauboek is, zijn de prachtige full colour foto’s uit de tv-serie en de vertaalde brieffragmenten en delen uit de dagboeken. Voordat ik echt begon met het lezen van dit boek, bladerde ik al lange tijd in het boek enkel om al die mooie foto’s te bewonderen en delen uit brieven en dagboeken te lezen. Je vindt in het boek zelfs de officiële uitnodiging voor het bruiloft van het koninklijk paar!

Behalve de foto’s uit de serie die overal in het boek zijn opgenomen, vind je in het laatste hoofdstuk van het boek nog andere interessante informatie over de serie. Tijdens het kijkje achter de schermen lees je bijvoorbeeld over het productieproces, filmlocaties en de kostuums, aangevuld met opmerkingen van Daisy Goodwin (bedenker van de tv-serie), enkele acteurs en kostuumdesigners. Hier en daar zijn er ook nog vertaalde quotes uit de serie opgenomen.

Victoria, de jonge koningin is daarom allesbehalve een saai boek. Het is een aanrader voor kijkers van de tv-serie en lezers die meer over Victoria willen weten. Dit is een boek dat je nog meerdere malen uit de kast haalt om die prachtige foto’s te bewonderen of gewoon om het te herlezen. Na het lezen van dit boek krijg je weer zin om de tv-serie opnieuw te bekijken of te beginnen met kijken als je de serie nog niet hebt gezien. Van mij krijgt dit prachtige boek 5 sterren!

Meer recensies van Awesomebookloverblog