Aangrijpend

axellesbooks 11 november 2019
Waarschuwing: dit boek heeft moeilijke thema's zoals suïcide, zelfverminking en kindermishandeling.
Deze Young Adult is zo aangrijpend. Zelfs shockerend met momenten. Van de eerste tot de laatste bladzijde blijft dit boek in je hoofd spoken en zeker ook de dagen erna.
Alles is nu gaat over Hadley die enorm onder druk wordt gezet door haar vader. Hij mishandelt haar zelfs enorm. Hadley mag echt niets van hem, enkel goede punten halen, naar een goede universiteit gaan en de beste zijn in lacrosse. Vriendjes zijn verboden. En al zeker met een niet rijke jongen. Plots gebeurt een ongeval dat haar haar leven op zijn kop zet.
Het verhaal springt van het verleden, het toen, naar het nu. Geen enkel moment had ik het gevoel dat ik het saai vond of de verspringen vervelend vond. Nee, telkens als er een stukje gedaan was, en het versprong wou ik steeds verder lezen om het vervolg op het toen of het nu te weten. Dat is ook één van de redenen waarom dit boek zo moeilijk weg te leggen is. Stoppen met lezen is bij deze amper tot niet mogelijk. Ik heb je gewaarschuwd, als je niet kan slapen is het niet mijn schuld, haha.
Wil je meer weten? Mijn volledige recensie vind je hier: https://axellesbooks.wordpress.com/2019/11/11/blogtour-alles-is-nu-amy-giles/

Meer recensies van axellesbooks