Een oké boek

axellesbooks 08 april 2020
Dit boek wordt genoemd als een thriller, maar dit is niet echt een thriller? Eerder een spannende contemporary? De cover en het verhaal zijn ook ietwat tegenstrijdig in mijn ogen maar als je dieper nadenkt, Cato was ook eerst meer het "tutje" waar iets onder school. Dus ik snap de keuze wel maar dan ook weer niet. Een dubbele.
Goed, wat ik er van vind. Het is een oké boek. Niet super, ook niet slecht. Een zeer vlot lezend boek met wel een zekere spanning waardoor stoppen met lezen quasi onmogelijk is. En dat kan ik weten want ik ben pas deze ochtend begonnen en deze is 's avonds uit.
Op de schrijfstijl heb ik dus niet zoveel op te merken buiten dat sommige dingen iets beter in mekaar mochten overgaan zoals het 9/11 ding.
De verhaallijn daar heb ik wel iets meer over te zeggen. Deze mocht voor mij dieper gaan, meer naar het psychologische toe waardoor je het dan de titel "psychologische thriller" kunt geven. Veel dieper ingaan op beweegredenen, op het "waarom" van de personages. Want hierdoor vond ik de personages maar eerder vlak en connecteerde ik ook niet echt met ze. Dit boek mocht veel meer bladzijdes hebben.
En een ps: trigger waarschuwingen. Doe dit gewoon zodat de juiste mensen de juiste boeken kunnen lezen en er geen halve trauma aan kunnen overhouden. Voor dit boek is dat: zelfmoord(gedachtes). Nee, dit verklapt de plot niet.

(Gelezen in de Thuisbieb)

Meer recensies van axellesbooks