Mooi, praktisch boek

AylaLeanne20 22 juli 2019
Wat een goede ervaring dat ik ‘Leven met Wind Mee’ van Jelle Hermus heb kunnen lezen. Een ervaring, omdat het je veel biedt; herkenning, humor en inspiratie. Vanaf de intro in het boek zat ik er al meteen in. De omslag is luchtig en helder, met een mooie tekst op de achterkant; zo heb je ook gelijk een gezicht bij Jelle Hermus. Maar die had ik persoonlijk al, omdat ik al jaren eens per maand zijn bekende blog SoChicken bezoek. Toen ik over dit boek las, zijn tweede exemplaar, was ik gelijk enthousiast. Hermus schrijft helder, zonder poespas en moeilijke taal en geeft je inspiratie aan de hand van alledaagse, praktische voorbeelden. Het boek is overzichtelijk ingedeeld en vat altijd samen aan het eind van een hoofdstuk; super handig als je eens snel terug wil grijpen naar de inhoud. Ook is het handig dat Hermus aan het eind van een hoofdstuk een bijpassend linkje naar zijn eigen blog plaatst, om dieper in te kunnen duiken op een onderwerp. Jelle Hermus schrijft op een moderne, luchtige en humoristische manier, wat het toegankelijk maakt voor grote groepen mensen. Waar ‘nuchtere’ mensen dit soort boeken snel zullen afwijzen, zal ‘Leven met Wind Mee’ een brug slaan tussen de twee verschillende groepen mensen; de nuchtere groep enerzijds en de spirituelere groep anderzijds. Ik heb zelf veel gehad aan deel 2, Dramaloos Leven, met veel heldere inzichten en toegankelijke voorbeelden. Een hele leuke toevoeging aan mijn boekenkast.

Meer recensies van AylaLeanne20