ayse-2570 15 januari 2006
De debuutroman van Saskia Noort het is een goed boek dat je in een keer uitleest maar dat is alleen maar omdat je jouwn vermoedens over de mogelijke dader wilt bevestigen. En ze zet de lezer wel aan het denken over de mogelijke dader maar toen ik als lezer een mogelijke dader had gekozen bleek mijn vermoedens bevestigd te zijn. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om de dader te kunnen aanwijzen. Ze zet de lezer soms wel op de verkeerde been maar de puzzelstukjes vallen snel in plaats. Je kunt een voor een de mogelijke daders afstrepen. Maar het boek heeft wel een bepaalde spanning dat ze weet aan te houden maar het slot is een beetje voorspelbaar...Persoonlijk zou ik hebben gekozen voor een open einde dan zou er een beetje mysterie achterblijven ..