Zo'n boek dat je halverwege al niet meer weg kan leggen

Babette van Rietschote 02 september 2019
Natuurlijk is Het Carpa Complot spannend. De gedachte alleen al, dat een groepje hackers Nederland onder water kan zetten! De vlotte schrijfstijl, de realistische feiten over waterkeringen en dijken helpen je aan dat onrustige gevoel of je al lezend op je stoeltje echt wel veilig zit. Ik vermoed dat iedere lezer op de website overstroomik.nl zijn of haar eigen woonplaats gaat inkloppen. Heb ik wel gedaan. Ik ben niet veilig! Al dacht ik dat van wel, want ik woon in Gelderland...

Wat vooral goed is aan dit boek, is hoe de personages zijn uitgewerkt. Vaak zie je bij een thriller dat het daar nogal eens aan schort. Niet bij Het Carpa Complot. Vooral Quint wordt sterk neergezet: een beetje vreemd, zeer intelligent en vooral intrigerend. Erg mooi en geloofwaardig beschreven hoe iemand in het gewone leven ternauwernood functioneert dankzij een tot in de puntjes gestructureerde dag, inclusief wekkertjes en een gealfabetiseerd kruidenrek en dat diezelfde persoon zich zeer goed staande weet te houden onder rampzalige gebeurtenissen.