Goed maar andere

Barisca 01 augustus 2019
Een verre kust speelt zich af op het Schotse eiland Mure waar ook deel 1 van deze serie Café Zon en Strand zich afspeelt. Ook komen de personages van deel 1 terug. De sfeer van het eiland is hetzelfde. En toch is dit boek anders. We volgens Lorna, hoofd van de school en bevriend met Flora uit deel 1. Lorna maakt zich zorgen om haar zieke vader. Ook maken we kennis met Saïf, een vluchteling uit Syrië die arts wordt op Mure. Op zijn vlucht is hij zijn vrouw en zoontjes kwijtgeraakt.
Waar deel 1 luchtig van toon was ondanks alle zorgen bij de personages, is dit deel dat alles behalve. Maar het verhaal is zeker de moeite waard. De moeilijk onderwerpen worden in dit deel niet uit de weg gegaan. Saïf geeft een hele andere lading aan het boek. Dat geeft het verhaal een diepere wending en kan de lezer reikhalzend naar deel 3 uitkijken.

Meer recensies van Barisca