Na de helft wordt het boeiend

Barisca 01 augustus 2019
Leonie heeft erfde een huis van haar partner en het huis werd een toevluchtsoord voor mensen die op welke manier dan ook dat nodig hadden. Omdat Bellevue Gardena een straat van aanzien is geworden, moet Leonie eruit. We volgen Leonie en haar medebewoners en krijgen een blik in het verleden van hen.
Twee jaar lang heb ik over dit boek gedaan. De eerste 49 % van het boek las ik in die 2 jaar, de rest had ik binnen 2 dagen uit. Het duurde dus even voor het verhaal me te pakken kreeg. Maar toen dat gelukt was, kon ik heb boek niet meer wegleggen. Het verhaal ging “lopen” en de personages gingen in mijn verbeelding leven.
Het boek speelt zich in de tegenwoordige tijd af maar er zijn ook flashbacks uit het verleden. Er zijn een aantal personages met verschillende geschiedenissen en hun verhalen lopen ook in de tegenwoordige tijd door. Maar toch zijn al deze verhaallijnen goed uit elkaar te houden, zelfs als de lezer er lang over doet.
Dit boek is echt aan te raden, ondanks het trage begin , maar verder is het een fantastisch boek.

Meer recensies van Barisca