Grappig en herkenbaar

Barisca 17 januari 2021
Dit boek bestaat uit columns die Plien van Bennekom en Bianca Krijgsman schreven. In de Flair schreven zij brieven naar elkaar. Vaak over het werk, maar nog vaker over hun opgroeiende kinderen, hun partners, familie, mensen om hen heen en dingen die ze mee maken. Plien en Bianca zijn bn-ers. Maar helaas niet het soort dat dure jurken gesponsord krijgen. Met veel humor en zelfspot beschrijven ze het wel en wee van hun leven. Natuurlijk is er ook ruimte voor een serieuze noot, maar de meeste brieven zijn komisch en heel herkenbaar voor vrouwen die veertig-en-nog-wat zijn, kinderen, een partner en huisdieren hebben, werken, soms een beetje onhandig zijn, niet hip en modieus zijn en vrouwen die een hekel hebben aan sporten. Voor mannen en andere leeftijdsgroepen is het boek ook aan te bevelen, hoor. Maar omdat ik aan bovenstaande criteria voldoe, spreekt het boek mij erg aan.

Plein en Bianca zijn bekend van hun theatershows. Ze braken door met het tv programma Zaai. Bovendien zijn ze ook bekend van verschillende rollen die ze in diverse tv programma’s spelen.

Dit boek is komisch en herkenbaar. Het is geen geen boek om in een middag uit te lezen, maar lees een paar hoofdstukken en later nog een paar. Een echte aanrader.

Meer recensies van Barisca