Ontspannend boek

Betty 07 juni 2019
Licht camera Liefde is het nieuwe boek van Holy Smale. Ik heb nog nooit een boek van haar gelezen,dus ik ben reuze benieuwd.
Het boek gaat over de Valentines Voornamelijk over Hope, Faith, Mercy en hun broer Max.
Hope is de jongste,ze wordt bijna zestien en denkt dat het leven een film is, ze beeld zich iedere gebeurtenis in in haar hoofd alsof het een filmscenario is, zodat wanneer iets niet loopt zoals zij het wil ze het kan knippen en kan overdoen. Ze wordt bijna zestien en mag dan net als haar zussen en broer haar intreden doen in de filmwereld, tot dan heeft ze echter een andere missie haar ware liefde vinden.
Wanneer Hope denkt die gevonden te hebben ( in de metro van Londen loopt ze haar droomjongen letterlijk tegen het lijft ) doet ze er alles aan om dit goed te doen verlopen, want haar horoscoop heeft dit immers zo voorspeld dat ze de liefde van haar leven zou ontmoeten.
Hope denkt heel dikwijls dat het leven een romantische film is,wat in het echt niet zo is.
Licht camera liefde is erg grappig en vlot geschreven. De afwisseling tussen filmscènes en het echte leven maken het boek leuk. De gespreksvoering tussen Hope en ‘assistente’ Roz zijngewoonweg ontroerend.
Ik heb het boek met veel plezier gelezen en ben benieuwd naar de delen die volgen

Meer recensies van Betty