Fijne thriller

Bianca Brummelhuis 19 november 2019
Het verhaal begint met Myrthe die haar man verliest. Het verdriet en de ontreddering die ze voelt is goed verwoord. Dat Myrthe in haar werk last heeft van de spanningen in haar privéleven vond ik ook goed beschreven.

Iedereen in Myrthes omgeving is ervan overtuigd dat de dood van haar man een ongeluk was. Wanneer Myrthe aanwijzingen ontvangt dat dit misschien toch niet zo was, wordt ze door niemand geloofd. Met name de politie gaat wel erg ver in het ontkennen dat er iets aan de hand is, terwijl Myrthe wel duidelijk een punt heeft met haar bevindingen. De aanwijzingen konden inderdaad zowel heel veel als helemaal niets betekenen. Dat is ook weer goed geschreven. Maar de politie is wel heel erg overtuigd van de “er is niets aan de hand” theorie. Hoewel ik dat een tikje onlogisch vond, vond ik de eenzaamheid die daardoor bij Myrthe ontstaat erg realistisch overkomen.

Myrthes zoektocht naar de waarheid levert een aantal zeer spannende scenes op. Myrthe toont behoorlijk wat lef in haar onderzoek en af en toe gaat dat maar net goed. Als op het eind van het boek de rollen worden omgedraaid wordt het echt heel erg spannend.

De waarheid die uiteindelijk boven tafel komt vond ik vrij bijzonder. Myrthe vermoedt al gauw dat niemand te vertrouwen is, wat haar zoektocht zeer moeilijk, maar ook zeer interessant maakt.

De toevoeging van Daan aan het verhaal vond ik erg goed. Myrthe wil heel graag dat hij te vertrouwen is, maar weet niet zeker of dit zo is. Ook als lezer vroeg ik me steeds af of Myrthe geen fout maakte door met hem samen te werken. De uiteindelijke rol die hij speelt, vond ik een mooie verrassing.

Ik vond dit een prettige thriller om te lezen. Sommige personages zijn iets teveel overtuigd van hun eigen gelijk en dit is niet altijd even logisch. Maar de plot zit verder prima in elkaar. Myrthe wordt als personage ook erg realistisch neergezet. Het einde vond ik heel erg spannend. Ik heb veel plezier beleefd aan het lezen van dit boek.

Meer recensies van Bianca Brummelhuis