Een lekkere weglezer, met een essentieel onderwerp

Bianca Schrijft 22 juli 2017
We denken ver te zijn met de homo en andere diversiteitsacceptatie. Is dit echter wel zo? Momenteel is het "mode" om een verhaal/boek uit te brengen met een hint van diversiteit of zelfs als hoofdonderwerp.
Eigenlijk kan ik vrij kort zijn. Dit boek stelt op een fijne manier LHBT thema aan de kaart, zonder expliciet seksueel te zijn. Hierdoor is het, in mijn ogen, een heel open boek voor iedereen. Het is vooral ook een boek over de jeugd van tegenwoordig, de problemen van nu, maar ook alle tijd. Je volgt Simon in zijn leven op school en thuis. Zijn heimelijk liefde die ontstaat voor zijn penvriend Blue, met wie hij onder een pseudoniem zijn ideeën en gevoelens deelt. De vrienden van Simon zijn een gezellige club, bij wie ik me wel thuis zo voelen en het is leuk om "samen" met Simon te ontdekken wie Blue is. Voor mij is dit een boek die onderdeel zou moeten zijn van de boekenlijst, om een thema als deze goed en leuk ter sprake te brengen.
Als je benieuwd bent naar de ommezwaai die plaats vind binnen de boekenwereld op dit gebied, je openstaat tot het ontdekken van een worsteling binnen de samenleving van een fictieve jongen die uit de kast wil komen. Dan is dit zeker een heerlijk boek. Het leest vlot en makkelijk weg en het is geen LHBT 50 tinten grijs.

Meer recensies van Bianca Schrijft