Mooie roman met diepgang

Bibiboekt 19 oktober 2021
Rovers hart is het vervolgdeel op Hartendief. En toen ik door Emma Anna werd gevraagd om dit 2de deel te recenseren hoefde ik daar helemaal niet over na te denken. Deel 1 had mij al gegrepen, en omdat deze ook nog eens met een cliffhanger eindigde vond ik het al helemaal een kadootje om sneller in Rovershart te duiken.

Hartendief & Rovershart zijn new adult romans. Rovershart voelde voor mij wel echt aan als een erotische roman. Beide boeken hebben ook zeer expliciete scènes, dus daar moet je van houden. Voor mij geen enkel probleem.
Wat ik fijn vind aan haar boeken is dat de belevingswereld zo goed klopt. De band, de muziek, hun taalgebruik....het past helemaal in het new adult thema. (hoewel Artemis me net iets te vaak "tering" zegt) De personages voelen heel "echt" aan.
Ook de spotify playlist die erbij zit kan ik echt aanraden om te luisteren naast het lezen. Het is absoluut een toevoeging en geeft een extra dimensie aan bet boek.

Rovershart komt lekker snel op gang. Geen ellenlang getwijfel bij deze personages, fijn!
Hoewel ik dit deel een stuk meer erotischer vond dat het eerste, zit er wel meer verdieping in het verhaal. We leren Jurre en Artemis nog beter kennen. Hun verleden en het effect daarvan op hun gedrag nu. Maar ook op hun directe omgeving. Dat is echt heel erg goed gedaan. Het voelt allemaal heel echt en je hecht je ook aan de personages in het boek.
Daardoor heb ik ook van dit deel enorm genoten en ik kijk ontzettend uit naar het derde deel!

Het is ook zeker een aanrader om andere boeken van haar te lezen. En ik hoop dat er nog vele boeken mogen volgen.

Meer recensies van Bibiboekt