Wat ik nou vind van 'Breng me terug'?

BibliophileSan 24 juni 2019
Vond ik 'Achter gesloten deuren' van deze schrijfster 'wel ok', een nieuw boek van haar hand zou ik waarschijnlijk niet snel aanschaffen. Maar ja, voor €3,35..... Een uitkomst dus, de Bookazines van de Libelle!
Gisteren was het té warm om iets anders te doen dan lezen (op andere dagen is het te koud, te saai, te regenachtig, te benauwd of te mooi om iets anders te doen dan lezen), dus op mijn tuinstoeltje in de zon ging ik samen met Finn op pad.
Finn, die 12 jaar terug zonder zijn vriendin Layla van vakantie terugkwam. Na een tussenstop om te plassen, verdween ze. Daarna is er nooit meer iets van haar vernomen.
Na al die tijd is Finn verder gegaan met zijn leven. Na een kortstondige relatie met Ruby, woont hij inmiddels samen met Ellen. En Ellen is de zus... van Layla.
Na haar verdwijning hebben Finn en Ellen elkaar leren kennen, en hoewel Ellen een heel ander type is dan Layla, is de vonk toch overgeslagen.
Maar dan komt Finn op een dag thuis om Ellen daar aan te treffen met een poppetje in haar handen. Net zo'n poppetje als Layla als kind van haar gepikt heeft. Ellen had het zien staan op de tuinmuur.
Toeval?
Een aantal gebeurtenissen volgen, waardoor Finn zich afvraagt of Layla misschien is teruggekeerd...
Of probeert iemand hem gek te maken?

Helaas... net als bij 'Achter gesloten deuren' ben ik niet overtuigd.

De schrijfstijl is méér dan prima hoor, het boek leest heerlijk weg en de spanningsopbouw is goed, maar het plot is flinterdun en al vrij vlot te voorspellen.
Wat het voor mij weggaf, ga ik hier niet spoileren (maar als je het wil weten, kun je me via fb.com/watiknouvind een berichtje sturen).
'Bloedstollend spannend', zoals er op de achterflap staat, vond ik het zeker niet.
Mocht je nu over hetgeen dat de clou weggaf (voor mij) heen lezen, dan is het boek zeker spannend tot op het eind.
Want dan merk je dat je nog maar een paar bladzijden hebt voor het boek uit is, en je hebt nog altijd geen antwoorden.

Omdat ik Paris' manier van schrijven wél prettig vind, had ik het boek zó uit en vond ik het geen vervelend boek.
Wanneer een volgend boek van haar dus weer als Bookaine uitkomt, of ik het ergens tweedehands vind, zal ik het wellicht weer meenemen, maar als nieuw boek aanschaffen doe ik niet.
Jammer!
3 duimpjes