Wat ik nou vind van 'Geloof mij'?

BibliophileSan 04 november 2019

Dit is het tweede boek dat ik las van deze auteur en dat viel zeker niet tegen!

Claire is een Britse die in New York woont en daar lessen volgt aan een vooraanstaande toneelacademie.

Ze verdient wat bij door voor een advocatenkantoor mannen in de val te lokken, om te testen hoe trouw ze aan hun echtgenotes zijn.

Niet het mooiste baantje, maar tja, de huur moet betaald worden, nietwaar?

Dan blijkt dat één van de echtgenotes waar ze voor werken vermoord is.

In de eerste instantie wordt Claire verhoord, omdat zij één van de laatsten is die haar levend heeft gezien.

Dan verplaatst de blik van de politie zich naar Patrick, de echtgenoot.

In het kader van Claires baantje, aan haar de taak om Patrick te laten bekennen. Ze moet in zijn leven infitreren en de rol van haar leven neerzetten om de moord opgelost te krijgen.

Maar wie bespeelt er nu eigenlijk wie?

Wederom een waanzinnige thriller van pseudoniem J.P. Delaney (Tony Strong), die de lezer grandioos op het verkeerde spoor weet te zetten.

Tot aan het eind blijft de vraag: wie heeft Stella vermoord? Maar ook: wie spreekt er de waarheid?

Want met 'Het vorige meisje' bleek al dat íeder personage waar Delaney mee op de proppen komt, iets te verbergen kan hebben.

Het verhaal leest heerlijk weg, houdt je alert en verrast.

Sommige stukken tekst geschreven als een script: zo ziet Claire het in haar hoofd, en het past perfect bij haar toekomstdroom: doorbreken met acteren.

Dit acteren vormt een belangrijk deel van het verhaal, en daarom past het perfect in het geheel.

'Al werd ik duizend, ik had niet meer herinneringen.

Een oude kast, gevuld met dode dingen,

Bevat niet meer geheimen dan mijn trieste hoofd...'

(Beaudelaire)

Ik vind het plot erg goed gevonden, de misleiding geniaal en ik ben vol verwachting over een volgend boek van de hand van deze auteur.

5 duimpjes

Meer recensies van BibliophileSan