Wat ik nou vond van 'Heksenjongen'?

BibliophileSan 08 augustus 2019
Eerder las ik van deze schrijfster 'Het meisje dat de maan dronk', dat ik toen 4,5 duim gaf.
Niet verwonderlijk dus, dat ik haar volgende boek ook graag wilde lezen.

En dat is nóg mooier!
Wat een pracht van een boek!
Echt alles zit erin..
Verdriet en verlies, vriendschap en moed, magie en macht, het heeft het allemaal.
De schrijfster heeft een bijzonder verhaal verteld waarbij je niet anders kunt (en wilt!) dan meereizen met Finn.

Finn die zijn tweelingbroer heeft zien verdrinken.
Finn, wiens moeder 'de Heks' genoemd wordt, omdat ze de kracht van magie bezit.
Alhoewel... laat magie zich wel bezitten?
Als Finn op een dag tegenover een bende rovers staat die de magie willen stelen, moet hij een beslising nemen.
Eén die het begin vormt van een gevaarlijk avontuur.

Anna, de dochter van de Boevenkoning, beseft dat het magie is, wat haar vader heeft gemaakt tot wie hij nu is.
Magie kan dus nooit goed zijn.

Negen stenen liggen te wachten. Al eeuwen. Ze wachten op het moment dat ze eindelijk mogen stoppen met dit wachten.
Dat moment lijkt dichterbij te komen.

Ik kan niet veel meer zeggen dan: laat je meeslepen door dit verhaal. Wanneer je eraan begint, gebeurt dit vanzelf.
Het is een magisch mooi verhaal en ik geef er met alle liefde 5 duimpjes voor!

Meer recensies van BibliophileSan