Wat ik nou vind van 'Wondersmid'?

BibliophileSan 11 augustus 2019
Na 'Nevermoor' begon het wachten op 'Wondersmid'.
Het boek waarin we zouden lezen of Morrigan haar plek in Het Wondergenootschap zou gaan vinden.

Dit deel 2 is dan ook net zo wonderlijk als deel 1.
Ik wil óók een Magnifikat, een Plulijn als vervoersmiddel en een vriend als Haldorn!

Wdderom wordt je als lezer ondergedompeld in een magische wereld. Een wereld met zowel héérlijke, fijne dingen en grappige bijzonderheden, maar ook met de duistere kant die magie en de daarbij horende macht met zich meebrengt.

Want net als in het eerste deel is er naast Jupiter (Morrigans begunstiger), nóg iemand die haar potentieel ziet. Iemand die dit liefst voor eigen gebruik inzet. En iemand die héél goed weet wat Morrigan eigenlijk kan.

Gelukkig is ze het merendeel van haar tijd veilig op school, waar ze fijne lessen krijgt om Nevermoor te kunnen begrijpen en zichzelf te ontplooien... toch?

Af en toe is het boek wat chaotisch, vind ik het ietwat rommelig. Maar ach, ergens past dat ook wel weer bij het verhaal. En misschien had ik ook nog even deel 1 moeten herlezen vóór ik aan dit boek begon.

In ieder geval geef ik het 4 duimpjes en ben ik alweer reuze benieuwd naar deel 3!

Meer recensies van BibliophileSan