Wat ik nou vind van 'Verloren vrouw '?

BibliophileSan 06 oktober 2019
Van Harper Collins kreeg ik dit boek als recensie-exemplaar opgestuurd, waarvoor veel dank.

Je loopt naar de keuken, om er in de deuropening achter te komen dat je werkelijk géén idee meer hebt wat je daar ging doen.
Of:
Iemand vraagt je iets, je wéét dat je het antwoord ergens in je hoofd hebt zitten, het ligt op het puntje van je tong, maar je komt er simpelweg niet op.
Irritant, vervelend, maar overkomelijk als dat af en toe gebeurt.
Maar Djenna heeft continu dit gevoel.
Nadat Luc haar zo ongeveer van de stoep heeft afgeschraapt waar hij haar, compleet out, heeft gevonden.
Ze heeft géén idee meer wie ze is, maar wel steeds het idee dat ze daar ieder moment achter kan komen, als ze maar de juiste trigger krijgt.
Intussen weet Luc heel goed wie hij is maar doet hij er juist alles aan om dat verborgen te houden.

Sem en Raf intussen zijn twee jonge gasten die op zoek zijn naar het grote geld. En niet door hard binnen de lijntjes te werken. Hun samenwerking en vriendschap is erg goed en ze worden dan ook gevonden om een klusje te doen waarmee flink wat geld te verdienen valt.

Deef, Eddy en Ruud treuren om het verlies van hun baas. En ze zinnen op wraak. Ze willen er alles aan doen om zijn levenswerk te behouden.

En zo zijn er nog een aantal belangrijke personen in dit boek.

En met al deze verschillende personen die allemaal vooral aan hun eigen toekomst denken, lijkt het bijna onmogelijk om er één verhaallijn van te breien die ook nog eens niet in de knoop raakt.
Maar het is Charles den Tex gelukt!

Een spannende thriller, waarbij enige toekomstvisie niet geschuwd wordt.
De technologie staat voor niets, en dit boek zou zomaar in een niet al te verre toekomst realiteit kunnen worden... ik moet er niet aan denken!

Als lezer is het vrij snel duidelijk wat er ongeveer speelt. Desalniettemin is het boek erg spannend, sterker nog: door die wetenschap besef je als lezer dus ook hoe onmogelijk Djenna's missie lijkt.

Wat ik ook erg knap gedaan vind is dat je tussen alle bad guys ( en dat zijn er nogal wat!) een voorkeur krijgt 'voor welke je bent'. Je gaat gaandeweg sympathie opbrengen voor mensen die je waarschijnlijk IRL met genoegen uit de weg zou gaan.

Mijn eerste boek van deze auteur is me goed bevallen!
De score? 3,5 duim

Meer recensies van BibliophileSan