Hoopvol

Mooi om het trieste verhaal van de doodzieke Lizie zo te combineren met de speurtocht naar het spook van de Havikshorst. Dit verhaal over een heel zwaar onderwerp wordt nergens te zwaar, maar blijft doordat de moedige Lizie zoveel andere leuke dingen te doen heeft, én haar vrienden heeft én haar verliefdheid, luchtig genoeg. Ik vond de ontknoping van het mysterie wel een tikje ongeloofwaardig, maar eigenlijk stoorde dat me niet eens heel erg omdat de rest van het verhaal zo mooi en leuk was.
Het verhaal is spannend, mysterieus én aangrijpend, maar ook hoopvol. En het laat mooi zien wat Make-A-Wish Nederland kan doen voor een ziek kind, zodat het kind zomaar even kan vergeten dat het zo ernstig ziek is…

Meer recensies van biebmiepje Judith