Rommelig....helaas een klein beetje teleurgesteld.

Binta Colson 27 september 2019
Een boek dat begint met Alexander, de zoon van Viljar, die wakker wordt de ochtend na een feestje met naast zich de levenloze Emilie. Alles spreekt tegen hem, maar hij herinnert zich niets en zijn vader gelooft in zijn onschuld.
Viljar en Lotte ( die om bepaalde redenen van het onderzoek gehaald wordt) proberen samen met Josse ,Viljars vriend bewijzen te vinden die Alexander vrijpleiten.
Ondertussen vallen er nog verscheidene doden in enkele dagen, voor mij weinig realistisch en een beetje overdreven.
Gelukkig is er af en toe toch nog wat spanning maar niet wat ik verwacht/gehoopt had.
In dit boek komen vele thema's aan bod zoals feestjes waar jongeren zich tegoed doen aan drank en drugs.En ook racisme en rechts extremisme zien we hun deel op eisen.
Ik persoonlijk vind Hartenbreker minder geslaagd.Meesterwerk was echt een meesterwerk. Hartenbreker is rommelig. Niet echt slecht maar sommige zaken zoals dat rechts extremisme erbij hoefden voor mij niet.Het heeft geen toegevoegde waarde.
Ik hoop dat Geir Tangen met deel 3 het niveau weer zal gaan opkrikken

Meer recensies van Binta Colson