Het is het allemaal nét niet

boekenbeschrijfster 21 oktober 2020
In ‘Lot uit de loterij’ komen vier korte verhalen voorbij, die allen een erotische tintje hebben. Dat laatste wist ik niet toen ik aan deze bundel begon. Anders had ik dit boek wellicht achterwege gelaten. Die erotische scènes voegen namelijk maar weinig toe aan het verhaal. De verhalen zijn al kort en de eerdergenoemde scènes leiden meer af dan dat ze iets toevoegen. Dat is jammer. De verschillende plotlijnen die Tamara Haagmans heeft bedacht zijn leuk, maar ze hadden net wat meer kunnen hebben als er minder seks in voor was gekomen.

Zo komt het hoofdpersonage uit het dubbelganger-verhaal niet heel geloofwaardig over. Ze lijkt ineens geen eigen mening ofzo meer te hebben nadat ze aan “haar nieuwe baan” is begonnen. Dat was best storend tijdens het lezen. Je komt ook te weinig te weten over haar en haar verleden, waardoor je geen goed beeld kan vormen. Daarvoor heeft het korte verhaal in dit geval te weinig pagina’s. Wellicht was het interessanter geweest als Haagmans ervoor had gekozen om minder verhalen in deze bundel te doen die wat langer waren geweest. Het is het nu net niet allemaal in ‘Lot uit de loterij’.

Meer recensies van boekenbeschrijfster