De Royals, Verraad

Boekenwurmsuus 12 april 2018
Daar was die dan, eindelijk was het tweede deel van de Young Adult boeken serie, de Royals Verraad uit. Op dit boek heb ik zo ontzettend lang zitten wachten. Maanden lang heb ik mijn eigen fantasie gebruikt om het verhaal verder te laten gaan, ik kon dan ook mijn geluk niet op toen het boek op 31 oktober eindelijk op mijn deurmat lag. Ik begon natuurlijk gelijk met lezen en ben daarna nog nooit zo teleurgesteld geweest…

Het verhaal tussen Ella en Reed gaat dus verder. Ella is weggelopen nadat zij Reed had betrapt met een andere meid. Reed probeert kostte wat het kotst Ella terug te krijgen, hiervoor moet hij echter wel zijn verleden achter zich kunnen laten en dit is toch niet altijd even simpel als Ella en hij willen. ze raken verdraaid in een web vol geheimen…

Waarom teleurgesteld?

Voor mijn gevoel las ik het eerste deel, De Royals verleiding, weer helemaal opnieuw. Ook al vond ik dat boek echt fantastisch, ik hoopte toch op wat minder herhaling. Ik begon mij soms ook heel erg te ergeren aan Ella, ze was dan wel een 17-jarig meid maar soms hield ik haar voor mijn geest als een 14 jarige. Dat kwam op de manier waarop zij zo nu en dan praatte en dacht. Ook begon ik mij te ergeren aan al die geheimen die iedereen maar had, door al deze geheimen werd het verhaal af en toe heel vaag.

Vond ik dan iets wel goed?

Ondanks dat ik ontzettend teleurgesteld was, heb ik toch gekeken of er dingen waren die ik wél goed/leuk vond. Het verhaal speelde heel goed door op de cliffhanger van het vorige boek, het begin vond ik dan ook het leukste om te lezen. Daarnaast kregen de andere personages zo hier en daar wat meer diepgang, zo kon je bijvoorbeeld niet alleen vanuit Ella lezen maar ook vanuit de andere hoofdpersonage Reed, je leerde hem via deze manier, en de kant van zijn verhaal beter kennen.

De personages

Ella bloeide in dit boek wel meer op naar een zelfverzekerde vrouw (ondanks haar liefdesverdriet) die ook wat meer haar oude zelf durfde los te laten. Daarin tegen liet Reed zijn masker wat meer verdwijnen en werd hij wat softer, wat best heel schattig was. Callum werd eindelijk maar toch een echte vader en Easton zag je nog steeds heel erg struggelen met zijn verlatingsangst en gokproblemen.

Conclusie

voor mij was dit niet het boek waar ik op had gehoopt, misschien had ik wel te hoge verwachting gesteld waardoor die nu zo tegen viel. Toch vond ik het slot en die weer enorme cliffhanger zeker wel interessant. Ik ben vooralsnog zeer benieuwd naar deel 3, De Royals Geheimen, maar mijn verwachtingen van dit boek zijn wel minder hoog.

Ik geef dit boek twee sterren omdat ik dit deel teveel vond lijken op het eerste deel De Royals Verleiding

Meer recensies van Boekenwurmsuus